B.E.R.P. Embouchure Builder French Horn

25

Embouchure Trainer

  • "Buzz extension & resistance piece" - Methodical embouchure trainer in conjunction with the mouthpiece for exercising the sound and air control even without an instrument

  • For French horn
Available since January 2005
Item number 176465
Sales Unit 1 piece(s)
$17.70
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

25 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

handling

fit

quality

10 Reviews

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Travailler l'embouchure facilement
Christine137 24.09.2012
Le B.E.R.P. est discret et très facile à utiliser. Il se fixe très facilement sur tous les cors d'harmonie. Il permet de travailler facilement son embouchure, sans avoir besoin de la tenir.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Super zum Buzzing-Training
FrenchHorn 22.07.2021
Der BERP ist ein super Werkzeug zum Trainig der Tonvorstellung. Der Vorteil gegenüber anderen Buzzingtrainiern ist die natürliche Haltung des Instruments und die Möglichkeit des Mitgreifens.
Schade finde ich den doch recht hohen Preis, der durch das Spritzgussmaterial nicht unbedingt gerechtfertigt werden kann.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
k
Mein Zweiter
kaba 05.11.2012
Eigentlich kein Ansatz- sondern ein Intonationstrainer. Bei meinem Umstieg vom Flügelhorn auf ein richtiges Horn war er enorm hilfreich, um herauszufinden, wer nun schuld ist: das Horn oder ich. Nach etwa 10 Jahren ist die Halterung des Alten beim Versuch, ihn auf ein neues Horn umzubauen zerbröselt. Inzwischen brauche ich ihn nur noch sehr selten, möchte aber trotzdem nicht darauf verzichten.

Mit etwas Textil-Klebeband passt er nebenbei auch auf Hoyer-Hörner: hinter dem "Knubbel".
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Gute Erfindung, Schraube nicht überdrehen.
Kieksi 13.02.2014
Eine sinnvolle Investition für jeden Blechbläser, allerdings würde ich ihn nicht als "Ansatztrainer" bezeichnen, da er m.E. eher der Luftführung dient.

Wessen Mundrohr zu dick ist (z. B. Hoyer-Hörner), sollte auf einen MACK zurückgreifen. Leider sind mir meine B.E.R.P.s schon zweimal kaputtgegangen, einmal war die Fassung der Schraube kaputt, das andere Mal ist der Plastikring gebrochen, daher ist etwas Vorsicht geboten bei permanenter Verwendung.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report