Rudolf Meinl RM 0. Mouthpiece for Tuba

1

Mouthpiece for Tuba

  • Outer cup diameter: 48.5 mm
  • Inner cup diameter: 33.5 mm
  • Bore: 8.3 mm
  • Cup depth: Deep
  • Back bore 0.2 mm larger than RM 0
  • Silver-plated
Available since March 2011
Item number 254082
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Diameter 33,50 mm
Finish Silver Plated
$88
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CA
Das Mundstück ist eine Granate
Christian A. 821 03.10.2015
Als ich bei Thomann war und wieder mal nach einem Mundstück gesucht habe, wurde mir empfohlen unbedingt auch dieses Mundstück zu testen. Schon beim ersten Anblasen habe ich meinen Ohren kaum getraut - was für ein Hammerklang!
Im Vergleich zu allen anderen Mundstücken, was immer ich sonst noch getestet habe, ein unschlagbarer Sound Die Töne kommen butterweich, leicht und rein - wenn es sein muß, kann man es trotzdem krachen lassen.
Wieder hat sich meine Erfahrung bestätigt: Probieren geht über alle (theoretischen) Angaben wie Kesselform, - tiefe, Bohrung und Rückbohrung, Rand breit od. schmal, flach oder, oder, oder ..... Erst beim Probieren schlägt die Stunde der Wahrheit.
Also liebe Tubisten/Tubistinnen nix wie hin zu Thomann und probieren, probieren, probieren - die Auswahl ist riesig. Es hat sich für mich wieder mal mehr als ausgezahlt.
quality
response
sound
0
1
Report

Report