Artist Ahead Musikverlag Soul Duette für Altsaxophone

4

Songbook for Saxophone

  • 6 Pieces arranged for 2 alto saxophones or alto saxophone/tenor saxophone
  • Edited by Hans-Jörg Fischer and Udo Tschira
  • Easy to intermediate level of difficulty
  • ISBN: 9783866420632, ISMN: 9790501502172
  • Format: DIN A4
  • 62 Pages
  • Includes CD with demo and play-along recordings
Available since March 2013
Item number 309103
Sales Unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Light-Medium
Tenor Saxophone No
Alto Saxophone Yes
Duo Yes
With Chords No
Bonus Audio Yes
with piano accompaniment No
Blues No
Soundtrack/Musical No
Folklore/Traditionals No
Jazz No
Nursey Rhymes No
Classical Music No
Latin No
Oldies, Evergreens No
Pop No
Rock No
German Popular Songs No
Funk/Soul Yes
Christmas Songs No
Collection of miscallous Genres No
$18.90
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

arrangement

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Nicht ganz einfach
Araval 16.05.2020
Sehr gute Songs. Aber definitiv nichts für Anfänger. Es gibt einen Download-Link im Heft wo man sich die Lieder und die Playbacks nach Bedarf herunterladen kann. Das funktioniert ohne Probleme und man kann sich dann eine CD brennen oder die MP3 Dateien auf dem Computer oder Handy abspeichern.
Die Lieder sind sehr gut eingespielt und die Begleitung ist ebenfalls sehr gut. So macht das Spielen Spaß!
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
TL
Soul Duette... absolut groovig.
Tino L. 03.11.2013
Tja was soll ich sagen, bin Lehrer an einer Musikschule und auch sonst mit vielen Bands mal soulig oder bluesig unterwegs. Dieses Buch habe ich als praktische Anlehnung zum üben erworben um meinen Schülern vielleicht ein wenig Bühnenluft schnuppern zu lassen und auch den Sound einer Liveband zu spüren. Hat man ja nicht mal eben so dabei! Die Level darin sind vielleicht nicht gerade für Anfänger geeignet aber wer sich mit seinem Instrument jeden Tag zum üben trifft, sollte so etwas schon nach 2 Jahren spielen können. Diese Erfahrung habe ich jedenfalls mit meinen Schülern (Jugendliche und Erwachsene) gemacht. Das Buch kann ich nur wärmsten empfehlen weil es auch dem Musikstil gerecht wird der angepriesen ist. Toll gemacht, Kollegen
arrangement
0
2
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Duo 2 Alto ou Alto ténor
PatSax 04.01.2019
Excellents morceaux Funk avec CD et playback.
Difficulté moyenne + (ça fait bosser la Rythmique)
arrangement
0
0
Report

Report