To the page content

Electric Bass

  • Body: Swamp ash
  • Neck: 3-Piece maple neck
  • Neck binding: Bolt-on
  • Fretboard: Ebony
  • Neck profile: Thin U
  • Fretboard radius: 400 mm (15.75")
  • Nut width: 38 mm (1.5")
  • Scale length: 34" (864 mm)
  • Frets: 21 XJ
  • Pickups: Nordstrand Big Splits
  • Controls: Volume (Push/Pull)/Balance/2B EQ
  • Bridge: Hipshot A Style
  • Colour: Black Blast
  • Machine heads: LTD Vintage
  • Includes case
  • Strings: D'Addario XL165 (.045/.065/.085/.105).
Available since May 2024
Item number 548124
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Black Blast
Soundboard Swamp Ash
Neck Maple
Fretboard Ebony
Frets 21
Scale Longscale
Pickup System JJ
Elektronic Aktive, Passive
Incl. Case Yes
Incl. Gigbag No
Pickups PJ
$1,799
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Gran bajo.
David1808 22.04.2025
Este bajo es una barbaridad. El sonido que tiene y la versatilidad de sonidos es algo increíble. Las pastillas que lleva lo dicen todo ya que es prácticamente el fuerte del instrumento. Si sumamos la madera de pantano que le da un sustain y una profundidad notoria al sonido ya es bastante. Luego tienes lo que me gusta en los bajos activos, que puedes cambiarlo a pasivos con un "push" en el mismo volumen. Por eso no veo tan necesario que la tapa de la pila sea rápida de quitar. Si tienes este sistema yo lo prefiero con tornillos. El puente igual una pasada y las cuerdas a través del cuerpo. No se puede pedir más.
Para poner algún contra diría que el cabo cabecea como si fuese un thunderbird algo que se soluciona con una buena banda antideslizante y las clavijas de afinar un poco durillas pero tampoco algo que sea una fatalidad. Viene con una pedazo maleta Deluxe de ESP que ya vale lo suyo también.
En general es un bajo que vale lo que vale porque solo las pastillas ya son casi 800 euros... Bonito, bastante exclusivo y cuando lo tocas tanto tú cómo los que te oigan lo vais a notar una burrada. Un pepino en toda regla que con sus mínimos contras aún vale la pena hacerte un bajo de por vida con una calidad brutal. He dicho.
features
sound
quality
0
0
Report

Report